sábado, 21 de marzo de 2009

Un informe xurídicu asegura que «nun hai estorbu» pa crear la especialidá de Llingua

Fonte: Les Noticies

José Luis Iglesias Riopedre.
IVÁN G. FERNÁNDEZ
Nel añu 2001 la Viceconseyería d'Educación encargó un informe xuridicu al catedráticu de Derechu Alministrativu de la Universidá d'Uviéu Leopoldo Tolivar Alas y a Míriam Cueto, profesora titular de la mesma asignatura y agora directora xeneral d'Universidaes. Nél analizábase si yera viable xuridicamente que los profesores d'Asturianu y Gallego-Asturianu, n'Educación Primaria y Secundaria, pudieren ocupar puestos de plantiya orgánica del personal docente na Alministración. Nes conclusiones del informe dizse qu'«al nuestru xuiciu nun hai estorbu xurídicu nengún pa que'l Principáu d'Asturies», desque se fixe nel currículum pa la Educación Primaria y Secundaria la especialidá de Llingua Asturiana, «cree -al traviés de les rellaciones de puestos de trabayu del personal docente-, puestos destinaos a impartir Llingua Asturiana». Amás, asegúrase que l'aprobación de les rellaciones de puestos de trabayu «correspuende al Conseyu de Gobiernu» conforme al artículu 30 de la Llei 3/85, d'ordenación de la función pública de l'Alministración. Desque se creen esos puestos de trabayu, «tien que se proceder a la so provisión» y que, por tener unes característiques especiales, «tienen que se facer por concursu reguláu» polos órganos de les correspondientes comunidaes autónomes. El documentu destaca, nesti sentíu, que ye necesario que'l funcionamientu de los puestos de trabayu tea previstu na planificación escolar, y que s'axudiquen esos puestos por centros, con indicación de la especialidá. Amás, ha ser l'Alministración «la encargada de fixar los requisitos» pa poder impartir la especialidá d'Asturianu n'Educación Primaria y Secundaria porque, tres de la tresferencia de competencies, «consideramos que yá nun ye necesariu'l conveniu col Ministeriu d'Educación y Ciencia». Según se pue lleer nel informe xurídicu, «creemos oportuno» ellaborar un Decretu que fixe los requisitos pa que s'estableza la enseñanza de la Llingua Asturiana nos centros docentes y los de capacitación del profesoráu y, que «había sustituir» al Decretu 89/94 que regula los requisitos pa la inscripción en Rexistru de Certificaciones de Capacitación de Llingua Asturiana.

El documentu, al que tuvo accesu LES NOTICIES, fíxose cuando taba vixente la Llei Orgánica d'Ordenación Xeneral del Sistema Educativu. Sicasí, quedó en papel moyao porque l'Alministración nunca lu aplicó. L'informe destaca que, según l'artículu 8 del Real Decretu 895/89, establezse que'l Ministeriu d'Educación y Ciencia o los órganos correspondientes de les comunidaes autónomes con competencies asumíes van poder incorporar puestos de trabayu de carácter docente según la programación de les enseñances que -nel ámbitu de les sos respectives competencies- establezan. Amás, los requisitos específicos pal desempeñu «van determinase nos puestos de trabayu». Los participantes nos concursos de tresllaos han cumplir los requisitos xenerales y específicos que s'establezan en cada convocatoria d'alcuerdu colo que determinen les plantiyes orgániques.


Conveniu marcu
Como una continuación del estudiu xurídicu del 2001 que nun se llegó a aplicar, nel añu 2005 firmóse tamién un Protocolu marcu de collaboración ente'l Gobiernu y la Universidá d'Uviéu pa facer otru estudiu xurídicu sobre la Llingua Asturiana nel sistema educativu. El documentu taba xustificáu nel Plan de Normalización Social del Asturianu 2005-2007. Sicasí, el proyectu de collaboración nun foi más allá de la firma.

No hay comentarios:

Publicar un comentario