martes, 24 de febrero de 2009

Declaración d'intenciones

A raíz de la sentencia del Tribunal Supremu qu’obliga a la desaparición de les plantiyes funcionales y pasar les places a plantiya orgánica, la situación pa los docentes que ponen escuela d’asturianu y de gallegu-asturianu cambia d’una manera irreversible. Y puede haber cambios positivos o cambios negativos dependiendo de la estratexa que’l colectivu de docentes de llingua asturiana tome. Por eso, la plataforma de docentes d’asturianu desiximos el compromisu de les fuerces sindicales, de los partíos políticos y de la sociedá civil asturiana, a que s’axunten conxuntamente a esta petición, que nun pretende otro que dignificar la situación del idioma asturianu nel sistema educativu y dar la oportunidá de que los docentes sigan exerciendo’l so trabayu nun númberu bien significativu de casos.

Los pasos a siguir, que proponemos y que depués vamos xustificar, sedríen:

1) Creación y inclusión de les especialidaes de Llingua Asturiana y de Gallegu-asturianu nel Catálogu de puestos de trabayu.

2) Dotación de places de llingua asturiana nes plantiyes orgániques de tolos centros.

3) Convocatoria d’oposiciones.

4) Concursu de tresllaos.

1) y 2) La creación de la especialidá y la inclusión nes plantiyes orgániques sedría un pasu importante de dignificación de los puestos de trabayu y de la situación d’allegalidá de l’asignatura nel sistema educativu asturianu (públicu y concertáu). Nun ye solo lo más beneficioso pal idioma, tamién tien que tener repercusiones llaborales mui positives al crease un númberu mayor de places, con menos medies xornaes y itinerancies, al empar d’un grau de normalidá de l’asignatura que nun esiste anguaño.

3) Convocatoria d’oposiciones: porque se garantiza la lexítima demanda de los trabayadores que ven amenazaos los sos puestos de trabayu ante’l cambiu d’estatus y d’indefinición na que nos alcontramos. Recordamos qu’a fecha de güei los profesores qu’impartimos la materia nun figuramos oficialmente na plantiya orgánica de nengún centru porque l’alministración yá avisó de que nun pueden tar. Porque tamién garantiza un accesu llimpiu, oxetivu y universal pa ocupar places de trabayu públicu y asegura calidá del enseñu.

4) Concursu de tresllaos: porque se garantiza’l derechu de cualquier funcionariu de carrera a concursar a esta especialidá, en condiciones similares al restu de les especialidaes. Igualmente, en secundaria resolveríase una anomalía acumulada nestos años que ye la situación pola qu’un funcionariu pa cambiar d’especialidá tien que superar la oposición de cambiu d’especialidá y non como se da na actualidá onde nun hai tal.

Y insistimos qu’esti ye l’orde amañosu porque de nun ser asina y pasar a vindicar solo la catalogación - concursu, podríemos provocar que desapaecieren un montonáu de puestos de trabayos sin que los trabayadores tuvieren la oportunidá, como n’otres situaciones de conflictos llaborales, de siguir exerciciendo’l so llabor docente y que nun s’accediera a esos puestos de trabayu como nel restu d’especialidaes.

Ante esta situación de dispersión de pareceres, d’estratexa y d’idees pidimos cordura, sabiduría y consensu pa superar esta crisis, esta indefinición y esta indefensión na que tamos.

Nun val parchiar el problema (que sigue tando) de que les coses sigan como tán, porque hai sentencia qu’obliga al gobiernu a organizalo d’otra manera. Tampoco val pidir la degradación del colectivu a categoría de personal llaboral porque mermaría los mínimos derechos que tien el colectivu dientro del sistema.

Poro, pidimos que s’entame un procesu de negociación cola Conseyería d’Educación, onde’l colectivu d’interinos d’asturianu y gallegu-asturianu de Primaria y Secundaria tenga presencia directa al empar de los sindicatos. Pidímos-y tamién a los nuestros representantes sindicales coherencia interna y esterna nel procesu que s’ha d’entamar. Esixímos-y, igualmente, a la Conseyería d’Educación del Principáu d’Asturies que guarde nel caxón les actitúes mostraes en procesos anteriores y tenga la valentía d’almitir una realidá sociollingüística imparable nel ámbitu educativu y dea soluciones razonables pa l’asignatura y pal so colectivu d’enseñantes.

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